در این پست ما بهتون می گیم که از کجا کارت مربی گری مهد کودک دریافت کنید و مدارک مورد نیاز برای گرفتن کارت مربی گری چیه. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

مربی مهد کیست ؟

مربی مهدکودک و یا مربی خانه بازی فردیست که دارای مجوز رسمی مربی گری در زمینه کودکان از سازمان بهزیستی کشور است و وظیفه مربی مهد آموزش مبانی ابتدایی زندگی و تحصیلی به همراه بازی سرگرمی است.

مربی مهد کیست ؟

چرا دریافت کارت مربی گری مهم است ؟

اگر به دنبال شغل میگردید که جذاب و سرگرم کننده باشد حتما به مربی گری مهد فکر کنید چون واقعا فعالیت در این حوزه سرگرم کننده و جذاب است. اما پیش از همه شما باید علم کار در این حوزه را یاد بگیرید تا بتوانید کودکان را آموزش دهید. پس نیاز به شرکت در دوره های مربی گری دارید. از طرف دیگر فعالیت در این زمینه نیاز مند داشتن مجوز از طرف سازمان بهزیستی است که در صورت عدم داشتن کارت مربی گری با مجموعه برخورد قاطع میشود.

در حالت دیگر ممکن است فرد توانایی احداث مهد کودک و یا خانه بازی را نداشته باشد که با دریافت کارت مربی گری می تواند به صورت فردی در خانه بازی و مهدکودک های دیگر به کار و فعالیت بپردازد

در دوره های تربیت مربی مهد کودک مهارت ها و آموزش های مختلفی اعم از روانشناسی کودک، روش های قصه گویی، آشنایی با اختلالات روحی و عاطفی و رفتاری کودکان و … ارائه می شود. باید توجه داشت که متقاضیان پس از گذراندن این آموزش ها و اخذ نمره ی قبولی میتوانند کارت مربیگری مهد کودک دریافت کنند. گاهی مراکزی که این دوره ها را برگزار میکنند، نفرات برتر هر دوره را برای استخدام و همکاری به مهد کودک ها معرفی میکنند.

مدارک لازم برای گرفتن کارت مربی گری مهد کودک :

1-همانطور که بالاتر گفتیم برای دریافت کارت مربی گری مهد باید حداقل مدرک دیپلم از هر رشته ای که تحصیل کردید را داشته باشید.

2-از دیگر مدارک مورد نیاز شناسنامه و کارت ملی و عکس پرسنلی است.

3-خانم باشد. فقط خانمها میتوانند مربی مهد شوند.

کدام سازمان کارت مربیگری مهد را صادر می کند؟

مرجع گرفتن کارت مربیگری مهد کودک ارگان هایی همچون جهاد دانشگاهی میباشد. جهاد دانشگاهی هرساله با برگزاری کلاس هایی آموزش های لازم را به متقاضیان مربیگری مهد کودک ارائه میدهد. در این کلاس هاسرفصل های آموزشی خاصی به متقاضیان ارائه میشود که از جمله ی این موارد میتوان به مهارت هایی همچون قصه گویی برای کودکان، روانشناسی رشد و کودک، آموزش مفاهیم دینی و مهارت های اجتماعی و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که دیگر مرجع گرفتن کارت مربیگری مهد مراکز علوم بهزیستی کشور است. اگر درباره ی طول این دوره ها سوال دارید باید گفت: این دوره به دوشکل تئوری و آموزش عملی برگزار میشود. این دوره ها معمولا شامل حدود ۹۰ ساعت آموزش به شکل تئوری و ۳۰ ساعت آموزش عملی در قالب کارورزی میباشند.

برای دوره کارورزی، فهرستی از مهد کودک های بهزیستی به متقاضی داده میشود که میتواند یکی از آنها را برای گذراندن دوره عملی انتخاب نماید. به این ترتیب متقاضی، فرصت حضور در محل کار واقعی و همچنین کسب تجربه را نیز پیدا میکند. در پایان دوره های دریافت کارت مربیگری مهد کودک از متقاضیان آزمونی گرفته میشود که بر اساس نتیجه ی این آزمون، کارت مربیگری برای داوطلبان صادر می شود.

خب ما برای شما نحوه گرفتن کارت مربی گری کودک را شرح دادیم. در ادامه لینک مقالاتی را که شاید دنبال آن باشید براتون قرار میدیم.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد