خانه بازی چند متر باید باشه؟ و چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟

خانه بازی، پارک بازی و یا خانه مشاغل کودک مکانیست که والدین فرزندان خردسال خود را به آنجا میبرند و کودکان در آن مکان در کنار دیگر هم سن های خود به بازی و تفریح و آموزش غیر مستقیم میپردازند. خانه بازی نیز موظف است کلیه وسایل مورد نیاز کودک اعم از وسایل آموزشی و فکری و هیجانی و هوازی و .. را با رعایت استاندارد در این مکان فراهم کند.

در مقاله های قبلی در خصوص 
مدارک مورد نیاز برای گرفتن جواز خانه بازی

برای گرفتن جواز خانه بازی به کجا مراجعه کنیم
نحوه گرفتن کارت مربی گری

صحبت کردیم و امروز در این مقاله به شما می گوییم که خانه بازی چند متر باید باشه؟ و چه ویژگی هایی باید داشته باشه و برای تهیه مکان خانه بازی چه نکاتی را باید رعایت کنید تا در ادامه فعالیت خانه بازی دچار مشکل نشوید.

مورد اول : که قبل از تاسیس خانه بازی باید در نظر بگیرید میزان تردد در مکان خانه بازی است. بهتر است مکان احداث خانه بازی شما در قسمت های مسکونی شلوغ در شهر باشد تا والدین با صرف کمترین مسیر کودک خود را به خانه بازی بیاورند و در زمان برگشت نیز مشکلی نداشته باشند.

یا در نزدیک مراکز خرید، داخل مراکز خرید بزرگ، نزدیک به ساختمان های اداری شهر و... باشد تا برای شما که تاسیس کننده خانه بازی هستید صرفه اقتصادی داشته باشد (این مکان ها کاملا برای مشتری ها در دسترس است و به صورت تضمین شده شما مشتری های خود را خواهید داشت) و گرنه در مکان هایی که دسترسی سخت است طبیعتا مشتری کمتری نیز خواهید داشت. (مگر اینکه شروع به تبلیغات میدانی، نصب بنر، تراکت، اجاره تابلو و... کنید که در زمان شروع نیازمند صرف هزینه بسیاری است)

مورد دوم: فراهم بودن جای پارک است تا والدین دچار مشکل در پارک نشوند چون مکان خانه بازی بر خلاف مدرسه و مهد اینگونه نیست که والدین به راحتی کودک را پیاده و بعد جلوی آموزشگاه دوباره سوار کنند. در خانه بازی و خانه مشاغل اغلب موارد نیازمند حضور مادر و یا پدر در کنار کودک است و از این رو داشتن فضا برای جای پارک ضروری است وگرنه حتما با کمبود مشتری مواجه میشوید.

در نظر داشته باشید منظور ما پارکینگ نیست بلکه بودن در خیابانی که کوچه هایی با قابلیت جای پارک داشته باشد تا والدین و مربی و کودک کمترین فاصله را بین ماشین و خانه بازی و طی کنند.

مورد سوم: دور بودن از مراکز بازیافت زباله، محل هایی که بو، دود و آلودگی زیاد است.

مورد چهارم : که خیلی مهم است مقدار سرمایه شماست زیرا از 20 متر تا 2000 متر (حتی بیشتر!!!) میتوانید متراژ خانه بازی تان باشد و این کاملا به بودجه شما بستگی دارد. البته مقدار گنجایش تعداد کودکان کاملا به متراژی است که شما در نظر میگیرد، دارد.

ما به شما توصیه میکنیم که قبل از احداث خانه بازی با کارشناسان مجرب یوداتویز که تجربه احداث و تجهیز خانه بازی را دارند مشورت کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد