ست ابزار شن بازی

اگر آخرین باری را که توانستید همه نگرانی های خود را کنار بگذارید و با کودک خود در ساحل به بازی بپردازید را به خاطر نمی آورید دیگر وقت آن رسیده که دوباره این کار را انجام دهید. کنار ساحل همیشه مکان مناسبی برای یکی شدن با طبیعت و زندگی در لحظه حال با عزیزانمان است. همچنین بهترین مکان برای معرفی یکی از بهترین بازی ها، یعنی بازی با گودال شن و ماسه کودکان است. 

هر زمان که هوا خوب است و موقعیت فراهم است ، می توانید کمی وقت بگذارید تا از بازی با کودک خود لذت ببرید. اگر هنوز چنین بازی هایی را با کودک خود انجام نداده اید ، پس وقت آن رسیده که با انتخاب استخر شن بازی کودکتان را شگفت زده کنید.

بازی هایی که شامل بازی با استخر شن بازی هستند ، به دلیل تأثیر مثبتی که در رشد کودکان خردسال دارند ، همیشه در رده های بالایی قرار دارند. دلیل این امر دامنه وسیعی از جنبه های این فعالیت ها است ، مانند جنبه های لمسی ، تصویری ، حرکتی ، و غیره.

فواید شن بازی چیست؟

استخر شن بازی و شن بهداشتی کودک برای کمک به کودکان در یادگیری سنگین و سبک ، خالی و پر ، مرطوب و خشک طراحی شده اند. برای تقویت عضلات آنها توسعه تمرکز ، توجه ، مهارت های حرکتی ، تخیل ؛ و اینکه کودکان یاد بگیرند که با کودکان دیگر ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند.

 تخیل

هدف ما به عنوان والدین این است که کاشف و سازنده نقاط قوت فرزندانمان باشیم. طبق نتایج جمع آوری شده از تحقیقی که توسط تعدادی از متخصصان برجسته اطفال انجام شده ، زمان بازی بسیار مهمتر از آن است که می دانیم. بازی با شن به کودک اجازه می دهد تا کودک با تخیل خود ارتباط برقرار کند ، از نقاط ضعف خود آگاه شود و آگاهانه یا ناخودآگاه شروع به بهبود مهارت و مهارت های شناختی خود کند. از این رو ، در اینجا مهمترین مزایای شن بازی را همراه با برخی موارد اضافی که باید بخاطر بسپارید بیان می کنیم.

استخر شن بازی مادر و کودک

همانطور که درابتدا به طور خلاصه اشاره کردیم ، این بازی ها به والدین اجازه می دهد تا در سطح عمیق تری با کودک ارتباط برقرار کنند.

هر دو می توانید تصمیم بگیرید که چه چیزی بسازید ، به چه مقدار شن احتیاج دارید ، از کجا شروع کنید و از چه چیز دیگری می توانید برای واقعی تر کردن پروژه خود استفاده کنید. اگر متوجه شدید که کودک شما علاقه زیادی به شن و ماسه ندارد ، فقط خودتان شروع به بازی کنید و کمی به او فرصت دهید. هرگز چیزی را به کودک خود تحمیل نکنید ، بگزارید از شما الگوبرداری کند. 

خلاقیت ، ارتباطات ، کنترل

همیشه اطمینان حاصل کنید که فرزندتان در کنار شما احساس راحتی و اطمینان دارد. شما می توانید این کار را با ساختن چهره های ماسه ای خنده دار انجام دهید ، یا چیزهایی را در زیر شن پنهان کنید و باهم پیدا کنید، هنگام ساخت پروژه شنی با هم اشتباه کنید و شما تظاهر به اشتباه کردن کنید و نقش بازی کنید .زبان بدن کودک خود را کنترل کنید و کودک را به انجام حرکاتی مانند ایستادن و نشستن تشویق کنید تا کودک بتواند از فواید این بازی از نظر جسمی هم بهره مند شود. و به یاد داشته باشید ، هر وقت با کودک خود معاشرت می کنید. 

قالب شن بازی

اصول ارتباط او با سایر افراد را توسعه می دهید

بنابراین مطمئن شوید که مهربان ، مودب و صبور هستید.  یک قانون بسیار مهم در بازی با کودکان وجود دارد، مشغول نگه داشتن ذهن آنها (با گفتگو با آنها) و همچنین بدن کوچک آنها است. اما گاهی اوقات فراموش می کنیم که کودکان حرفهای زیادی برای گفتن دارند ، فقط باید از آنها راه درست را بپرسیم!

برای این منظور ، بیاموزید که یک سوال بازتر بپرسید و از بله یا نه های کسل کننده خلاص شوید. سرانجام ، اگر نتیجه شن بازی با کودک خود را دوست دارید ، آن را به یک روتین تبدیل کرده و خاطراتی ایجاد کنید که هرگز از ذهن شما و کودکتون محو نشوند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد