بازی برای رشد بهینه کودک آنقدر مهم است که توسط کمسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان حق هر کودک شناخته شده باشد. این حق تولد توسط نیروهای شامل کار کودکان و شیوه های بهره برداری ، خشونت در جنگ و محله و چالش به چالش کشیده می شود

قدرت بازی: 6 مزایای رشد کودک

گفته شده است که بازی کار کودکان است. بازی ابزاری برای یادگیری درباره جهان ، خود و تعامل با دیگران است. این بسیار مهم است که سازمان ملل متحد آن را به عنوان یکی از حقوق اساسی کودکان در یک پنجره جدید ذکر کرده است.

با انجام تکالیف و فعالیتهای خارج از برنامه برای جلب توجه ، می توان بازی را فراموش کرد. اما دلایل مهم زیادی وجود دارد که باید مطمئن شوید کودک شما هر روز بازی می کند. در ادامه بخوانید تا بدانید چرا بچه ها باید بازی کنند.

چرا بازی برای کودکان مهم است؟

بازی می تواند برای رشد کودک بسیار مهم باشد.

1-بازی کردن تخیل و خلاقیت را میسازد

در حین بازی ، کودکان اغلب از بزرگسالان تقلید می کنند و بازی های متعددی را ایجاد می کنند. وقتی کودکی این کار را انجام می دهد ، تخیل خود را گسترش می دهد. آنها روایات پیچیده ای پیرامون این نقش ها ایجاد می کنند و یاد می گیرند که به شیوه های انتزاعی فکر کنند. این تفکر انتزاعی پایه و اساس یادگیری پیشرفته تر و حل مسئله است.

2. بازی غذای رشد کردن است

متخصصان مختلفی بر این باورند كه بازی برای رشد مغز ضروری است. بازی با تأثیرگذاری بر مدارهای عصبی مغز ، بر رشد عصبی تأثیر می گذارد. بازی تأثیر مفیدی در اعتماد به نفس ، هوش و ارتباطات دارد.

3.مزایای عاطفی و رفتاری را درو کنید

بازی منظم می تواند باعث افزایش اضطراب ، استرس و تحریک پذیری کودکان شود در حالی که باعث افزایش شادی و عزت نفس می شود. انعطاف پذیری را بهبود می بخشد و توانایی بیشتری برای مقابله با تغییرات را فراهم می کند. از طریق بازی ، کودکان می توانند با چالش های زندگی روبرو شوند تا بتوانند درک و پردازش کنند.

4.بازی تعامل گروهی را تسهیل می کند

بازی گروهی جایی است که بچه ها با نقش های اجتماعی و هنجارهای فرهنگی آشنا می شوند. آنها مهارت های لازم برای بازی در ساختارهای گروه را توسعه می دهند. همچنین به آنها فرصتی می دهد تا در مورد خود کنترلی ، آزمایش روابط و درک رفتارهای گروهی قابل قبول ، بیاموزند. مهارتهای آموخته شده در بازی گروهی می تواند به شکل گیری پایه مهارتهای اجتماعی کودک کمک کند.

5- بازی استقلال بزرگتر را تشویق کنید

بازی انفرادی می تواند به همان اندازه بازی گروهی با ارزش باشد. این کمک می کند تا کودکان با فراهم کردن احساس استقلال قوی تر و ارتقاء خلاقیت ، در موقعیت های اجتماعی آماده شوند. کودکانی که تصمیم می گیرند به تنهایی در یک زمین بازی بازی کنند ، می توانند با مشاهده سایر تعاملات گروهی از دور ، نشانه های اجتماعی را نیز بیاموزند.

6.بازی باعث تقویت آمادگی جسمانی می شود

بچه ها دوست دارند فعال باشند. ورزش به پرورش کودکان سالم کمک می کند. بازی این فعالیت را تشویق می کند و به بچه ها فرصتی می دهد که روی کنترل حرکاتشان کار کنند ، مهارت های حرکتی را بهبود بخشند و تعادل بیشتری ایجاد کنند. همچنین عضلاتشان قوی می شود، تراکم استخوان ها بهبود می یابد و عملکرد قلبی عروقی را افزایش می دهد.

تشویق برای بازی می تواند اثرات مثبتی بر سلامتی داشته باشد.

بازی فرصتی ایده آل برای والدین برای ارتباط کامل با فرزندانشان فراهم می کند. با وجود فواید حاصل از بازی هم برای کودکان و هم برای والدین ، زمان بازی برای برخی از کودکان به طور قابل توجهی کاهش یافته است. تحقیقات دانشگاهی دلیل کاهش این زمان را به عوامل مختلفی از جمله تغییرات سبک زندگی ، تغییر در ساختار خانواده و توجه بیشتر دانشگاهیان و... مربوط دانسته است. آنها دستورالعملهایی را در مورد اینکه چگونه می توان از بازی محافظت کرد ارایه دادند ، زیرا آنها به دنبال تعادل در زندگی کودکان برای ایجاد محیط توسعه مطلوب هستند.

بازی برای رشد کودک آنقدر مهم است که توسط کمسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان حق هر کودک شناخته شده باشد. این حق با وجود کودکان کار و شیوه های بهره برداری از آنها ، خشونت در جنگ و ... به چالش کشیده می شود. منابع محدودی در دسترس کودکانی است که در فقر زندگی می کنند. با این حال ، حتی آن دسته از کودکانی که به اندازه کافی خوشبخت هستند، منابع فراوانی در دسترس دارند و در آرامش نسبی زندگی می کنند ممکن است مزایای بازی را دریافت نکنند. بسیاری از این کودکان به شکلی بطور روز افزون تحت فشار قرار می گیرند که ممکن است مزایای محافظتی را که از بازی کودک محور به دست می آورد ، محدود کند. از آنجا که هر کودکی شایسته فرصتی برای پیشرفت در پتانسیلهای منحصر به فرد خود است ، مدافعان کودک باید کلیه عواملی را که در رشد کودک دخالت می کنند در نظر بگیرند و برای کودکان شرایطی بوجود بیاورند که به هر کودک اجازه دهد تا از مزایای مرتبط با بازی به طور کامل استفاده کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد