پاپت ها اسباب بازی های پوشیدنی و دستی و انگشتی هستند که با آنها کلی بازی باحال و خلاقانه میشه انجام داد و ما تو این مقاله به شما کمک میکنیم تا از مزایای بازی با پاپت ها رااطلاع پیدا کنید.

نمایش عروسکی

پاپت ها و مزیت های بازی با آنها

قرار دادن عروسک ها به دست کودکان می تواند زمینه را برای یادگیری آنها فراهم کند. در حین بازی با پاپت ها اسباب بازی های دیگری نیز درگیر می شوند که می تواند به پشتیبانی از مهارت های زبان شفاهی و ارتباطات ، به رشد اجتماعی / عاطفی کودک نیز کمک کند و همچنین با بازی و تخیل ، موجب یادگیری و درک دنیای اطراف خود می شود.

عروسک ها می توانند به پیشرفت زبان و ارتباط کمک کنند

لباس نمایشی کودک و عروسک نمایشی (عروسک های دستی و عروسک های انگشتی) ، همگی علاقه کودکان را برانگیخته اند. کودک می تواند از طریق یک عروسک با زبان و لهجه خودش صحبت کند.

در حقیقت ، بسیاری از عروسک ها به منظور اهداف درمانی برای حمایت از ارتباط و رشد کودکان دارای معلولیت استفاده می شوند. کودکان یاد می گیرند که افکار و کلمات خود را با یکدیگر گفت و گو کنند و به بهترین شکل ممکن پیام خود را منتقل کنند.

آنها از رشد مثبت اجتماعی / عاطفی حمایت می کنند

پاپت ها احساس امنیت را ایجاد می کنند که بیان افکار و احساسات برای کودکان را آسان تر می کند . صحبت از طریق عروسک به کودکان اجازه می دهد احساسات خود را آزادانه کشف کنند و موقعیت ها را به شکلی که با آنها آشنا هستند اجرا کنند. به عنوان مثال ، هنگامی که از کودکان خواسته می شود تا نقش اختلاف نظر را با پاپت ها در بین دوستان شان بازی کنند ، آنها احساسات و پاسخ هایی را که اگر در آن شرایط باشند را اجرا می کنند که اینجا یک فرصت عالی برای آموزش مهارت های مثبت اجتماعی فراهم شده است.

این روند همچنین به کودکان اجازه همدلی با دیگران را ایجاد کنند. وقتی به کودکان گفته می شود تا نقش دیگران را به عهده بگیرند ، یاد می گیرند که همدلی کنند. این امر برای کمک به آنها در احترام به احساسات افراد دیگر بسیار مهم است.

همچنین یک ویژگی مهم در رشد هوش بین فردی است که در فرایند یادگیری از اهمیت بالایی برخوردار است. کسانی که هوش بین فردی قوی دارند ، در درک و تعامل با افراد دیگر قادر به ارزیابی احساسات ، انگیزه ها ، تمایلات و اهداف افراد اطراف خود هستند. خوشبختانه می توان هوش اجتماعی را ایجاد کرد و عروسک ها فرصتی عالی برای کشف موقعیت هایی فراهم می کنند که به کودکان کمک می کند تا همدلی و ارتباطات بین فردی را یاد بگیرند. همچنین از فرصتی برای آموزش تعامل اجتماعی مثبت ، حل مسئله و سایر مهارتهای اجتماعی / عاطفی پشتیبانی می کند.

قابل استفاده برای تشویق و توسعه مهارت های اجتماعی / عاطفی

کودکان را به نقش های بازیگری تشویق کنید. به عنوان مثال ، کودکان ممکن است در ایفای نقش ها اختلاف نظر پیدا کنند که خودشان باید برطرف کنند. از آنها بخواهید که بازیگری را تکرار کنند و نقش ها را تعویض کنند تا فرصتی برای تجربه اوضاع از هر دو منظر فراهم شود. این یک فعالیت عالی برای آموزش همدلی است. همچنین والدین می توانند از این استراتژی برای کمک به کودکان در درک دیدگاه والدین استفاده کنند. از آنها خواسته می شود که در موقعیت های مختلف نقش مادر یا پدر را به عهده بگیرند.

چگونه به کودک کمک کنیم مهارت های زبان شفاهی را توسعه دهیم؟

برای حمایت از پیشرفت زبان شفاهی در کودکان ، بسیار مهم است که والدین / مربی بتوانند نقش بازی با کودکان را بازی کنند و از زبان مؤثر در گفتگو الگو بگیرند. سؤال از آنها برای کمک به بیان افکار و عقایدشان مفید است. از استفاده از سؤالات بسته که منجر به پاسخ یک کلمه بله یا خیر می شود ، خودداری کنید.

1-کارهایی را می توانید با عروسک ها انجام دهید.

2-کتاب داستان را اجرا کنید و یک پایان جدید ایجاد کنید.

3-فیلمنامه ای را بیابید و به روش نمایش عروسکی اجرا کنید.

4-عروسک های خود را با پاکت های کاغذی یا جوراب درست کنید.

5-عروسک های پوستی درست کنید.

6-برای نمونه فیلم های نمایش های عروسکی یوتیوب را تماشا کنید.

7-به دیدن یک نمایش عروسکی زنده بروید

8-به منظور یادگیری جوک های جدید برای استفاده در لباس عروسکی خود ، از کتابهای طنز کمک بگیرید

9-عروسک منحصر به فرد خود را بسازید.

10-با استفاده از جعبه های لوازم خانگی تئاتر عروسکی خاص خود را بسازید.

11-مجموعه ای از عروسک ها را تهیه کنید و ویژگی های شخصیتی را که در نمایش های مختلف به تصویر می کشید ، تعریف کنید.

عروسک نمایشی خانگی

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد