بازی کردن برای کودکان چیزی بیشتر از خوشگذرانی است. آنها با بازی کردن تمام آموخته های لازم را یاد میگیرند.

لازم است والدین عزیز بدانند کار کودک بازی و وسایل و ابزار کار او اسباب بازی میباشد. کودک در بازی میفهمد/کنترل میکند و با رنگ و شکل/ جنس و اهمیت اشیا آشنا میشود و توانایی هایش را با دیگران مقایسه میکند. بر محیط خود مسلط میشود و بدون آنکه ناراحت گردد میفهمد که نمیتواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

بازی کردن راهی برای بیان احساسات کودک است و به او فرصت میدهد که هیجانات منفی خود را همچون خشم ترس و همچنین هیجانات مثبت را مانند محبت و مهربانی نشان میدهد.

با توجه به اینکه رشد حرکتی و شرکت فعال کودک در بازی های گوناگون حرکتی اساس رشد عاطفی-اجتماعی/روانی-حرکتی و شناختی او را تشکیل میدهد.ارتباط و تعامل این جنبه ها به سادگی در رفتار حرکتی کودکان مشاهده میشود. نخستین خود شناسی و خود آگاهی کودک شناخت بدن و حرکاتش در بازی نمود پیدا میکند. بنابر این فعایت های حرکتی-ادراکی کودک (خصوصا در دوره پیش از دبستان) پایه و وسیله ای برای کشف دنیای پیرامون/برقراری روابط با اشیا و تعاملات عاطفی و هیجانی است. در واقع میتوان گفت آموزش و تجربه از جمله تعاملات اجتماعی عستند که سبب تسریع رشد همه جانبه ی کودک میشوند.

همبازی شدت با کودک این فرصت را میدهد که والدین بستر رشدی کودک خود را به خوبی ایجاد کنند. مقاله پیشرو مجموعه اول از سری بازی های بازی گروه سنی زیر 6 سال است که با ساده ترین و در دسترس ترین وسایل طراحی و انتخاب شده اند و به شما والدین گرامی کمک میکند تا اوقات خوشی را کنار فرزندتان رقم بزنید.

 

بازی اول:پازل کاغذی

آنچه شما نیاز دارید:کاغذ رنگی یا تصویر

دستورالعمل بازی:

شکل های مختلفی از کاغذ رنگی را برش دهید و یک تخته با طرح های متناسب با شکل های برش خورده بسازید.

از کودک بخواهید که شکلهای برش خورده را با طرحی که در تخته وجود دارد مطابقت دهد.

ایده دیگر این است که عکسهای رنگی و جذاب از یک شی ساده را از مجلات دریافت کنید آنها را به چهار قسمت برش دهید و از فرزندتان بخواهید دوباره تصویر را به هم متصل کند. برای ایجاد چالش بیشتر میتوانید بیش از 4 قسمت برش دهید و یا در شکل های نا منظم برش دهید. شما همچنین میتوانید برش ها را از 2 تصویر جدا انتخاب کنید.

 

بازی دوم: بازی تعادلی

آنچه شما نیاز دارید: شال یا نوار های رنگی

دستور العمل بازی:

کف اتاق بازی را تمیز کنید. قسمتی از نوار چشب را به صورت مسیر مستقیم یا منحنی شکل برای راه رفتن بچسبانید. شما میتوانید از رنگ های مختلف استفاده کنید و قوانین منحصر به فردی برای چگونگی راه رفتن کودکان روی آنها داشته باشید. به عنوان مثال اگر نوار آبی باشد بچه ها باید یک دستشون روی دست دیگرشون باشه و راه بروند. یا اگر نوار سبز باشد باید لنگان لنگان رها بروند.کودک باید قوانین را دنبال کند و تنها روی نوارهای زنگی راه برود نه روی زمین اگر پایش از روی نوارها رد بشود از بازی خارج میشود. کودکی که بتواند کل مسیر نوارهای رنگی را بدون اینکه پایش با زمین برخورد کند طی کند برنده بازی است.

 

 

بازی سوم: بازی شنوایی

آنچه شما نیاز دارید: بسیاری از وسایل که دارای صدا مجزا و واضحی هستند.

دستوالعمل بازی:

دسته ای از وسایل با صداهای متمایز و خاص مثل شانه بشقاب یا قابلمه کتاب خودکار بطری اسباب بازی و ساعت و غیره جمع آوری کنید.وسایل را روی میز قرار دهید و از کودک بخواهید که یک صدا یا موسیقی با آنها ایجاد کند.سپس وسایل را کنار بگذارید و از کودک بخواهید به طرف دیگر برود و یا چشم هایش را ببندد.سپس یک وسیله انتخاب کنید و با آن صدایی ایجاد کنید.

 

بازی چهارم:پرتاب توپ

آنچه شما نیاز دارید: چند عدد توپ کوچک و یک سطل

دستورالعمل بازی:

چند عدد توپ کوچک در این بازی نیاز داریم که در صورت موجود نبودن میتوانید با قرار دادن جوراب ها داخل هم توپ های رنگی کوچک درست کنید.همچنین با مچاله کردن روزنامه باطله هم میشود توپ هایی با شکل و اندازه مختلف درست کرد. سپس سطل را در فاصله ای معقول از کودک قرار دهید و از او بخواهید که توپ هایش را به داخل سطل پرتاپ کند.فاصله معقول فاصله ای است که پرتاب توپ آن قدر هم دور نباشد که با غیر ممکن بودن شوق بازی را در کودک از بین ببرد.

 

بازی پنجم:بازی مانور موانع

آنچه شما نیاز دارید : حلقه و صندلی ها پتو و توپ بازی شما میتوانید هر چیز دیگری را که ممکن است مفید باشد اضافه کنید.

دستورالعمل بازی :

یک مسیری از موانع با قوانین خاصی در مورد چگونگی انجام دادن یا چگونگی مانور در اطراف هر مانع ایجاد کنید.به عنوان مثال اگر یک صندلی یا یک میز وجود دارد به بچه ها بگویید که آنها باید زیر آن سینه خیز بروند.

 

بازی ششم : رهبر را دنبال کنید

آنچه شما نیاز دارید : فضای بازی و لیستی از فعالیت های عملی

دستورالعمل بازی :

یک موضوع را برای این بازی انتخاب کنید مثل فعالیت بدنی عبارات یا حرکات.

خودتون را به عنوان رهبر معرفی کنید یا به نوبت بچه ها یکی یکی رهبر شوند به طوری که هرکس حداقل یک بار رهبر باشد.

هر بازیکن باید آنچه را که رهبر انجام دهد مثل پریدن پایکوبی کردن کف زدن شکلک در آوردن و غیره.

 

بازی هفتم:گدازه های آتش روی زمین

آنچه شما نیاز دارید : کاغذهای رنگی و نوار چسب

دستورالعمل بازی :

بازی گدازه های آتش رو میتوانید توی پذیرایی خانه تنها با استفاده از کاغذ های رنگی و نوار چسب انجام دهید.

شما میتوانید در عرض 5 تا 10 دقیقه کاغذ های رنگی مختلف را با نوار چسب به کف زمین بچسبانید.

سپس از بچه ها بخواهید روی کاغذ ها لی لی بروند برقصند ورجه وورجه کنند و بپرند.ضمن پریدن روی کاغذ ها باید حواسشون باشه پاشون زمین یا فرش را لمس نکند و با صدای بلند بهشون بگید:

روی زمین پا نگذارید/زمین پر از گدازه های آتشه و داغه! میتوانید با این بازی یادگیری رنگ ها رو هم اضافه کنید.

مثلا اسم یک رنگ را باصدای بلند بگویید و از بچه ها بخواهید اون رنگ رو پیدا کنند بدون اینکه پاشون رو روی زمین بگذارند.

 

بازی هشتم : بازی لی لی کن

آنچه شما نیاز دارید : بشقاب های کاغذی رنگی

دستوالعمل بازی :

میتونید از بشقاب با رنگ های مختلف استفاده کنید.

سپس بشقاب ها را طبق الگویی که میخواهید روی زمین پیاده رو یا توی خونه قرار دهید.و حالا به بچه ها بگویید حرکت کنید!بپرید! لی لی کنید!

میتوانید از بچه ها بخواهید پشت سر هم بروند و وقتی مسلط به این کار شدند حالا نوبت یک چالش جدیده! چطوره که حالا فقط روی بشقاب های نارنجی بپرند؟ و بعد روی بشقاب های سبز ؟ راستی حتی خودتون هم میتوانید به این بازی با کودکتان بپیوندید.

 

بازی نهم : چوگان بازی

آنچه شما نیاز دارید : توپ معمولی یا توپ بیس بال ریسمان یا طناب لباس جوراب بافتنی ( اختیاری ) چوب چوگان یا روزنامه ِِی لوله شده

دستوالعمل بازی :

یک توپ را از شاخه ی درخت در ارتفاعی آویزان کنید که کودک بتواند با چوب به آن ضربه بزند.اگر یک توپ بیس بال سوراخ دار دارید از یک بند لبتس و یا ریسمان برای آویزان کردن آن استفاده کنید ولی اگر یک توپ معمولی است آن را درون جوراب بافتنی بگذارید و از درخت آویزان کنید کودک تمرکز لازم برای ضربه زدن به توپ آویزان را تمرین می کند.

بازی دهم : بازی سایه ها

آنچه شما نیاز دارید : _

دستورالعمل بازی :

روی سایه ی من نیا! گفتن چنین جمله ای برای کودک خیلی هیجان انگیز هست و بازی را مهیج میکند. هر وقت او خواست روی سایه ی شما بیایید مانعش شوید.به نوبت این کار را انجام دهید و اجازه دهید او نیز به شما همین را بگوید.میتوانی مثل شکلی که من درست کرده ام یک سایه بسازی ؟

یک وضعیت به خود بگیرید مثلا بازوها را صاف کنید و از او بخواهید که درست مثل شکل شما را بسازد.تا آنجا که میتوانید در وضعیت های مختلفی قرار بگیرید و سایه های متنوعی بسازید.

 

بازی یازدهم : نوار را حذف کنید

آنچه شما نیاز دارید : نوارهای کاغذی

دستورالعمل :

نوارهای کاغذی بلندی را روی هر سطح صافی مانند یک میز یا یک یخچال بچسبانید.

نوارها را روی هم قرار دهید.

سپس به کودک خود نشان دهید که چگونه با استفاده از ناخن نوارها را در یک زمان مشخص بکند.سپس اجازه دهید او این کار را انجام دهد.

 

 

بازی دوازدهم : بازی با بلوک

آنچه شما نیاز دارید : وسیله ای که بتوان روی هم انباشته کرد.

دستوالعمل بازی :

بازی با بلوک و یا هر اسباب بازی که کودک بتواند آنها را روی هم انباشته کند.

از کودک خود بخواهید که تا میتواند اسباب بازی یا بلوک هایش را روی هم بچیند و بلندترین شکل ممکن را درست کند.

 

بازی سیزدهم : بازی با سکه

آنچه شما نیاز دارید : سکه

دستورالعمل بازی :

ترکیبی از سکه ها را جکع آوری کنید.به کودک خود ترکیبی از چهار سکه را به صورت متوالی و پشت سر هم نشان دهید.به عنوان مثال- دو تا 10 تومانی و دو تا 25 تومانی –از کودکتان بخواهید به سکه نگاه کند.بعد سکه ها را قایم کنید و از کودکتان خواهید که با استفاده از سکه های دیگری که جمع آوری کردید و با کمک حافظه اش سکه ها را به همان ترتیب و ترکیب بچیند.اگر کودک شما پاسخ درست داد او را تحسین کنید و اگر هم اشتباه پاسخ داد با ملایمت پاسخ درست را بگویید تا زمانیکه قدرت تمرکز و حافظه اش بهتر شود و استاد این بازی حافظه ای شود.

 

بازی چهاردهم : صحبت کنید

آنچه شما نیاز دارید : اسباب بازی کودک

دستورالعمل بازی :

یکی از اسباب بازی های کودک خود را بردارید و با او درباره اون اسباب بازی صحبت کنید.

همیشه از کلمات زیاد استفاده کنید.برای اینکه گفتگوی شما جالب بشود از چیزهای دیگر هم استفاده کنید.انجام دادن کارهایی مثل "اوه یک خرس عروسکی بازیگوش نگاه کن بهش بپر ...بپر!"

و در حالی که میگویید "بپر" عروسک رو هم به حالت پریدن حرکت میدهید.تون صدای خود را تغییر دهید و از کودکتان بخواهید کارهای خاصی با اسباب بازی هایش انجام دهد(مثلا خرس عروسکیت را بغلش کن یا خوابش کن"

و به او نشان دهید که چگونه خرس عروسکیش را محکم در آغوش بگیرد.

 

بازی پانزدهم : کتاب قصه بسازید

آنچه شما نیاز دارید : تصاویر کودک

دستوالعمل بازی :

برخی از تصاویر و عکس های کودک خود را جمع آوری کنید و آنها را در صفحات کاغذی قرار دهید تا یک کتاب درست کنید.

تصاویر را برای ساختن یک داستان مرتب کنید و به ترتیب در صفحات قرار دهید.می توان به شیوه ای گقت که مثل "یکی بود یکی نبود...." این کتاب را با کودک خود بخوانید.او کتابی را که خودش شخصیت اصلی آن است را دوست دارد.

 

بازی شانزدهم : نقاشی

آنچه شما نیاز دارید : کاغذ و مداد رنگی

دستورالعمل بازی :

یک تخته پوستر بزرگ بر روی کف سختی قرار دهید یا از ورق کاغذ معمولی استفاده کنید.به کودک خود مدادرنگی بدهید و به او نشان دهید که چطور نقاشی بکشد.کودک خود را تشویق کنید تا نقاشی های خود را با استفاده از رنگ های مختلف بکشد.

 

بازی هفدهم : قایم موشک

آنچه شما نیاز دارید : _

دستور العمل :

این بازی مشابه بازی قایم موشک است.در یک جایی که پیدا کردنتون برای کودک شما آسان باشد مخفی شوید.اسم فرزندتون را صدا بزنید تا او صدای شما را دنبال کند و شما را پیدا کند.

هنگامی که کودک شما را پیدا کند.به او نشان دهید که او به خوبی کار کرده است.در حالی که میخندید و او را میبوسید او را در آغوش بگیرید.

 

 

بازی هجدهم : بازی با عروسک

آنچه شما نیاز دارید : عروسک

دستورالعمل بازی :

برای اینکار به یک عروسک یا یک اسباب بازی حیوانات نیاز دارید.

به کودک خود یاد دهید که این اسباب بازی را بزرگ کند و اینکه چگونه از آنها مراقب کند.با انجام کارهی دوست داشتنی مانند غذا دادن به اسباب بازی اش تکان دادن آن برای خوابیدن و صحبت کردن با آن وانمود کند. شما میتوانید این فعالیت را با آواز خواندن مانند آواز خواندن اسباب بازی با لالایی ترکیب کنید که باعث میشود کودک شما از مهارت های موسیقی و زبانی خود استفاده کند.

 

 

بازی نوزدهم : بازی جمع کردن اشیا

آنچه شما نیاز دارید:مهره یا دکمه

دستورالعمل بازی :

مجموعه ای از دکمه های بزرگ مهر های رنگی و چیزهایی که به آسانی بتوان آنها را مرتب کرد جکع آوری کنید.

به کودک خود نشان دهید که چطور بر اساس شکل ها رنگ ها یا اندازه آنها را مرتب کند.به کودک خود اجازه دهید که چیزها را خودش دسته بندی کند بعد از اینکه اشیا را مرتب کرد یکی یکی آنها را بشمارید.

 

بازی بیستم : قل دادن توپ

آنچه شما نیاز دارید : توپ یا جوراب

دستورالعمل بازی :

از یک توپ با اندازه ای که کودک شما بتواند با هر دو دست توپ را بگیرد استفاده کنید.در دو نقطه مقابل و روبروی هم بنشینید.

به آرامی توپ را به سمت کودک خود قل دهید و او را تشویق کنید که با قل دادن دوباره توپ را به شما برگرداند.همچنین میتوانید به جای قل دادن پرتاب کنید. همانطور که در این بازی پیشرفت کرد.فاصله بینشون رو افزایش بدهید این بازی مهارت های حرکتی و قدرت تمرکز کودک شما را تقویت میکند و آگاهی های بدنی را به او یاد میدهد.این فعالیت به عنوان بازی هوش کودکان بازی جذابی است.

 

 

بازی بیست و یکم : بازی مانع بالشت

آنچه شما نیاز دارید : بالشت

دستورالعمل بازی :

یک سری موانع را با استفاده از بالشت ایجاد کنید.ارتفاع بعضی باند و بعضی هم کوتاه باشد.از کودکتان بخواهید سینه خیز یا به حالت چهار دست و پا یک را عبوری از بین بالشتها پیدا کند.شما میتوانید از بالشتها در انداره ها رنگ ها و بافت های متفاوت استفاده کنید.

برای چالشی کردن بیشتر بازی میتوانید از اسباب وسایل نرم خانه که البته لبه تیزی نداشته باشه استفاده کنید که از زیر آنها عبور کند.

این بازی به توسعه مهارت های حرکتی آگاهی بدن و تعادل او کمک میکند و یک نمونه جالب به عنوان بازی هوش کودکان است.

 

 

بازی بیست و دوم : ابزار موسیقی

آنچه شما نیاز دارید : وسایل آشپزخانه یا ابزار موسیقی

دستورالعمل بازی :

به کودک خود وسایل صدادار و بی خطر در آَشپزخانه مثل ماهی تابه و درپوش فلزی و کاسه یا قاشق چوبی و غیره بدهید.

همچنین میتوانید از اسباب بازی های موسیقی مثل طبل سنتور و غیره استفاده کنید.از کودک خود بخواهید اولین موزیک خود را با ضربه زدن به ماهی تابه همراه با خواندن آهنگ یا پخش موسیقی از یک سی دی شروع کند.به او راه های متفاوت ایجاد صدا و موسیقی را نشان دهید مثل نواختن با ملایمت و آرامی با صدای بلند با سرعت کم و سریع و به تفاوت های هر صدا اشاره کنید.برای بچه های یک و نیم ساله و بزرگتر شما میتوانید مثلا چند سکه را در یک بطری پلاستیکی قرار دهید تا با تکان دادن آن صدا ایجاد شود.این نمونه بازی هوش کودکان به فرزند شما علت و معلول و اثرات و ریتم را یاد میدهد و ساخت موسیقی را که دارای مزایای زیادی برای تقویت مغز است را معرفی میکند. 

 

بازی بیست و سوم : بازی کدوم گوش ؟

آنچه شما نیاز دارید : صندلی و کفگیر

دستورالعمل بازی :

هدف جهت یابی صدا و تقویت تمرکز شنیداری است.

کودک را وی صندلی مینشانید و پشت سرش قرار میگیریم.دو تا کفگیر را برمیداریم یا چشمای کودک را میبندیم و ازش میخواهید به سمت شما بر نگردد.با کفگیر به یک طرف سمت راست یا چپ پشت سر کودک ضربه میزنیم و کودک باید صدا را از جهتی که شنیده است تشخیص بدهد و دستش را به همون سمت دراز کند که این دست میتواند به سمت راست دراز کند که این دست میتواند به سمت راست چپ و گاهی هم وسط قرار بگیرد.برای ایجاد تمرکز در کودک و بالا بردن دقت شنیداری او میتواند چندین بار پشت سر هم صدا را در یک جهت درآورید برای اینکه کودک دقت بیشتری داشته باشد و متوجه شود که پیوسته تغییر جای صدا را نداریم.

 

بازی بیست و چهارم : نزدیکیم یا دور

آنچه شما نیاز دارید : خودکار و چند وسیله دیگر

دستور العمل بازی :

در بازی نزدیکیم یا دور هدف تشخیص قوی یا ضعیف بودن صدا و افزایش دقت شنیداری است.از کودک بخواهید تا خوب به وسایل داخل اتاق نگاه کند.کودک را از اتاق خارج کرده و جای یک وسیله را مثلا گلدان و موبایل و ... را عوض کنید. کودک را صدا کرده و برای او توضیح دهید که جای یک وسیله در اتاق عوض شده و او باید آن را پیدا کند.سپس با یک خودکار روی یز ضربه بزنید اگر به آن وسیله نزدیک شد بلندتر و اگر از آن دور شد صدا آرامتر شود.دقت کنید که تنظیم صدا توسط شما کمک زیادی به تشخیص بهینه کودک میکند.ابتدا ضربات بسیار آرامی بر روی طبل بزنید تا بتوانید کم کم صدا را تا بالاترین حد ممکن برسانید.بسته به گروه سنی بچه ها جای اشیا را انتخاب کنید تا بازی نه خیلی سخت و نه خیلی راحت باشد.اگر اتاق خیلی شلوغه یا فضا برای کودک ناآشناست یک میز انتخاب کنید و روی میز تعدادی وسیله قرار دهید و سپس یک وسیله را بردارید و از کودک بخواهید جای اون وسیله را پیدا کند.

بازی بیست و پنجم : کارت بازی

آنچه شما نیاز دارید : کاغذ / قیچی / خودکار / مداد رنگی

دستورالعمل بازی :

یک جعبه کارت از دسته های غذا / رنگ / حیوانات اهلی یا وحشی درست کنید و با آن بازی های خلاقانه بسازید. به طور مثال دسته بندی حیوانات را انتخاب کرده و شکل هر حیوانی را بکشید و سپس کارت ها را به کودک سپرده و از او بخواهید نام هر حیوان را که بلند گفتید شکل حیوان را به شما نسان دهد.

 

 

بازی بیست و ششم : مجسمه سازی

آنچه شما نیاز دارید : موزیک (ترجیحا با صدای بلند)

دستورالعمل بازی :

چند تا از آهنگ های مورد علاقه ی فرزندتان را انتخاب و با صدای بلند اجرا کنید.از آنها بخواهید شروع به حرکت کنند ولی به محض توقف آهنگ در هر موقعیت و حالتی که هستند ثابت و بدون حرکت بمانند. حتی اگر یک لنگه پا هستند باید در همان وضعیت بی حرکت بمانند.برای اینکه هیجان بازی را بالا ببرند میتوانید از بچه ها بخواهید اداهای خاصی در بیاورند و بعد در همان حالت ها ثابت بمانند. به برنده ی بازی یک مدال بدهید.میتوانید با روبان مدال هایی درست کنید و به لباس یا سر برنده بازی بزنید.

 

بازی بیست و هفتم : قایم موشک

آنچه شما نیاز دارید : -

دستورالعمل بازی :

آیا میتوان لیستی از بازی های مناسب داخل خانه تهیه کرد و قایم موشک را فراموش کرد ؟ در مدل سنتی بازی یک نفر چشم میگذارد و بلند بلند شروع به شمردن میکند تا بقیه افراد قایم شوند.به محض پایان یافتن شمارش  فرد گشتن به دنبال دیگر بازیکن ها را شروع میکند آحرین فردی که پیدا میشود باید در دور بعدی بازی چشم بگذارد.بزرگترها میتوانند این بازی را در فضایی تاریک انجام دهند تا هم هیجان بازی بیشتر شود هم فضای شادتری برای همه ایجاد شود.البته از ایمن بود فضا مطمعن شویدحتی میتوانید به کسی که چشم میگذارد اجازه دهید از یک چراغ قوه استفاده کند تا در تاریکی بهتر بتواند در فضای خانه حرکت کند.

 

بازی بیست و هشتم : بولینگ

آنچه شما نیاز دارید : 6 بطری آب / نوار چسب و کاغذ و قلم

دستورالعمل بازی :

میتوانید برای این بازی از بطری های آب استفادع کنید.شش بطری آب را در انتهای اتاق پذیرایی یا نشیمن بگذارید.با استفاده از یک نوار پارچه ای یا چسب خط شروع بازی را مشخص کنید.توپی متوسط که مناسب فضای داخل خانه باشد بردارید.میتوانید امتیاز هر فرد را یادداشت کنید تا در پایان برنده ی بازی میتوانید به جای استفاده از بطری خالی از بطری خالی از بطری های پر استفاده کنید.

 

 

بازی بیست و نهم : سیب زمینی داغ

آنچه شما نیاز دارید : موسیقی سیب زمینی یا توپ

دستوالعمل بازی :

از بچه ها بخواهید به صورت دایره وار روی زمین بنشینند. آهنگی پخش کنید و یک سیب زمینی با توپ به بچه ها بدهید و بخواهید با تمام سرعت آن را دست به دست کنند.به محض تمام شدن شدن آهنگ بازیکنی که سیب زمینی در دستش باشد باید از حلقه ی بازی خارج شود.این بازی را آنقدر ادامه دهید تا تنها یک نفر باقی بماند او برنده ی بازی است.این بازی هم نیاز نیست تعداد بازیکن زیاد باشد و یک خانواده چهار نفری قادر به انجام بازی خواهند بود.

 

بازی سی ام : ترکاندن حباب ها

آنچه شما نیاز دارید : مفتول سیمی / سطل آب / کف

دستور العمل بازی :

والدین با کمک یک دستگاه حباب ساز چند حباب ایجاد میکنند بدین صورت که سر مفتول را گرد کرده و کودکان باید آنها را داخل کف کنند و با فوت حباب درست کنند و آنها را بترکانید. برای بیشتر کردن چالش میتوان از کودکان خواست تا به جای استفاده از دستها برای ترکاندن حباب ها از آرنج پا یا سرشان استفاده کنند.این کار را میتوان به صورت رقابتی نیز انجام داد و از این طریق نوبت گیری و کنترل خود تقویت میشود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد