همیشه انتخاب اسباب بازی که هنگام بازی، کودک را سرگرم کند و هم باعث یادگیری مفاهیم و علوم مختلف باشد از دغدغه های والدین است, در این مقاله به صورت اجمالی بازی های آموزشی که باعث افزایش کارایی ذهنی و جسمی کودک میشود را برای شما تهیه کردیم..

تکنیک های آموزش بازی به کودکان 

ساعت 6 عصر است ، بچه کوچولو شما می خواهد آن کارتون را که دوست دارند تماشا کند (و شما می ترسید). شما فقط می خواهید کودک شما آموزش ببیند.

بنابراین ، سعی می کنید برای اینکه حواس او پرت شود بگویید: "چرا این کتاب را نخوانده ای؟" نتیجه این امر باعث نارضایتی فرزند شما می شود که کاملاً از چهره او پیداست و در نتیجه شکست ناخواسته شما.

خوب ، اگر راهی برای رفع این مشکل وجود داشته باشد ، چه می شود؟ راه حل برای یادگیری و رشد مغز چیست؟ ما پاسخ هایی برای کمک به شما داریم!

انواع بازی ها و فعالیت ها وجود دارد که کودکان را از صفحه نمایش تلوزیون و تبلت دور می کند و به پیشرفت تفکر آنها کمک می کند ، سرگرمشان می کند و ذهن آنها را تحریک می کند.

بازی های مغزی! بازی کودک بخشی جدایی ناپذیر از پیشرفت است. کودکان فقط برای سرگرمی بازی نمی کنند. از زمان تولد ، آنها دائما در حال یادگیری هستند. وقتی شیرخوار شما برای بدست آوردن اسباب بازی نرم به شما می رسد ، آنها یاد می گیرند.

آنها تازه آموخته اند که می توانند بازوی خود را دراز کنند تا اسباب بازی را لمس کنند. آنها یاد گرفتند که برای دستیابی به آن اسباب بازی ، از دست خود کمک بگیرد. یادگیری و پیشرفت به طور مداوم اتفاق می افتد ، اما وظیفه ما این است که آن یادگیری را با تقویت های مثبت امکان پذیر کنیم.

مهارت های مختلفی وجود دارد، که هنگام بازی کردن بازی های مغزی، برای کودکان به دست می آید.

تفکر تحلیلی

درک مطلب

آگاهی فضایی

یادگیری مفهومی

تفکر جانبی و انتقادی

خلاقیت

حل مسئله

تقویت زبانی و خیلی موارد دیگر!

در اینجا لیستی از چند بازی جالب در خصوص توسعه فکری برای بازی با فرزندتان وجود دارد:

1) بلوک : ساخت آن!

مناسب برای کودکان 2 تا 4 سال است

بلاک ها از زمان های خیلی دور ، جزو ابتدایی ترین بازی های مغزی برای کودکان بوده اند و در "حوزه اسباب بازی" ثابت مانده اند.

نحوه بازی: کودک خود را در معرض رنگ و اندازه های مختلف قرار دهید و این همان است! بگذارید کودک شما بلوک ها را اکتشاف کند و به تخیل خود اجازه دهد هر طور مایل است عمل کند.

 در این بازی همه جوانب رشد فرزند شما در معرض نمایش قرار می گیرد از جمله تشخیص شکل ، رنگ ، خلاقیت ، آگاهی مکانی و موارد دیگر.

الگوهای ساده ای را با بلوک ایجاد کنید ، کودک نوپای خود را امتحان کنید تا از آن الگو کپی کند. این یک روش ساده برای کمک به فرزند شما در رعایت الگوها است.

play benefits

2) بازی های شکارچی و یا چشمک ... بازی های فکری برای بچه ها

مناسب برای افراد 5-12 ساله است

بازی های کلاسیک مانند "چشمک ..." ، "علی می گوید" و مافیا  بازی های سرگرم کننده ای برای تیز کردن هوش و فکر کودک هستند.

بازی شکارچی بازی است که در آن برگزار کنندگان لیستی را تهیه می کنند و موارد خاص را مشخص می کند ، که شرکت کنندگان به دنبال جمع آوری یا تکمیل کلیه موارد موجود در این لیست هستند. معمولاً شرکت کنندگان در تیم های کوچک کار می کنند ، اگر چه قوانین ممکن است در هر جا متفاوت باشد.

شکارچی می تواند به راحتی سفارشی شود و می تواند فرزندان خود را برای ساعت ها سرگرم نگه دارد

در اینجا نمونه ای از شکار :

شکارچی طبیعت

موارد زیر را پیدا کنید!

گل، سنگ، آب، برگ سبز، برگ قهوه ای، چمن، یک گل صورتی.

این نوع بازی ها به فرزندان شما کمک می کنند تا توجه را افزایش دهند ، زبان را توسعه دهند و آگاهی مکانی آنها افزایش دهند.

کتاب هایی مانند "والدو کجاست؟" برای کودکان (و بزرگسالان!) عالی است ، پیدا کردن یک مورد هدفمند در یک محیط به هم ریخته باعث تقویت سیستم های شناختی کودک شما می شود.

wheres waldo

3) مغز خود را با معماها تقویت کنید!

مناسب برای افراد 2-8 ساله است

بازی های فکری مانند شطرنج مهارت های خوب حرکتی و حل مسئله را ایجاد می کنند.

پازل ها می توانند برای کل خانواده سرگرم کننده باشند! آنها یک روش عالی برای توسعه درک مکانی ، هماهنگی ، حل مسئله ، مهارت های شناختی و مهارت های حرکتی خوب کودک شما هستند - پازل ها به عنوان یک فعالیت عالی برای پیشرفت مغز اثبات شده اند.

انواع مختلفی از معماها وجود دارد که از میان آنها می توانید انتخاب کنید: تنگرام ها و پازل های صفحه ای برای کودکان کوچکتر ، و کودکان بزرگتر (و بزرگسالان) می توانند در Scrabble ، سودوکو ، جدول کلمات متقاطع ، معماهای منطقی و حتی مکعب های روبیک و... !

در هر سنی ، معماها تیزرهای مغزی هستند!

 tangram

ایده پازل DIY:

 صفحات چوب را به صورت ردیف مرتب کنید ، یک کپی از یک عکس خانوادگی را روی آن بچسبانید. با استفاده از برش ، تصویر را جدا کنید. به کودک خود کمک کنید تا صفحات اصلی عکس را بچرخاند و از نو بسازد.

diypuzzle

4) دوره های مانع - پرش ، جست و خیز ، اجرا و هاپ!

مناسب برای افراد 2-5 ساله است

دوره های مانع آسان، برای تنظیم بازی های مغزی برای کودکان است. می توانید یکی را درست در اتاق نشیمن خود تنظیم کنید.

ایجاد دوره های ساده مانع با استفاده از لوازم خانگی ، پیچیدگی با موانع خلاق را برای بچه های بزرگتر افزایش دهید.

دوره های مانع به تقویت مهارت های درک بصری ، برنامه ریزی حرکتی ، هماهنگی ، حل مسئله ، تفکر انتقادی و مهارت های زبانی کمک می کند.

نسخه های زیادی از دوره های مانع وجود دارد! در اینجا مواردی وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک دوره مانع در داخل خانه استفاده کنید: بالش ، صندلی ، میز ، کوسن ، مبل ، میز ، صندوق ذخیره سازی ، رشته ، کاغذ ، توپ ، حلقه های هولا هوپ.

یک دوره معمول مانع میتواند موارد زیر را شامل شود:

کاری برای پیاده روی ، خزیدن ، پرش ، پرتاب ، هاپ ، حل یک معما و امکانات بی پایان دیگر!

شما می توانید یک دوره مانع ساده را برای کودکان بزرگتر نیز ترتیب دهید.

play with hula hoop

5) اسباب بازی های توخالی و توخالی - تا چه اندازه می توانید مخفی شوید؟

اسباب بازی های تودرتو و انباشتگی مهارت های خوب هماهنگی و حرکتی را بهبود می بخشد.

مناسب برای افراد 2-4 ساله است

فریب سادگی اسباب بازی های تودرتو را نخورید. این اسباب بازی ها برای توسعه یادگیری اولیه برای کودکان نو پا مهم هستند. اسباب بازی های تودرتو ، هر چند بسیار ساده هستند، اما به عنوان تقویت کننده مغز برای کودکان نوپا به شمار می آیند.

 بازی تو در تو  به درک خوب حرکتی ، درک فضایی، بینایی ، تعادل ، توالی ، مهارت های قبل از ریاضی و هماهنگی کمک می کند. چه کسی فکر می کرد چیزی بسیار ساده می تواند بسیار مفید باشد؟

نکته: با برخی از اسباب بازی های حلقه ای حلقه اصلی شروع کنید و به اسباب بازی هایی که شامل بافت ، چاپ یا اندازه است ، ارتقا دهید. مهم است که در حین بازی با فرزندانتان مکالمه را انجام دهید.

"چه می شود بعد؟" "آیا این در این جای می گیرد؟" "چرا فکر می کنید این جا مناسب نیست؟"

 Stacking-cube

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد