بازی های عروسکی برای کودکان بسیار مفید میباشند و با دانستن این مزیت ها، شما خرید آن را برای کودکان دریغ نمیکنید!

فواید عروسک نمایشی

1-تخیل را تحریک می کند

پاپت ها: بارزترین فایده بازی با عروسک های نمایشی (پاپت ها) ، درگیر کردن تخیل و خلاقیت کودک است. ما بچه ها را دیده ایم که داستانهایی در رابطه با عروسک هایشان برای ارائه سناریوها با اسباب بازی های دیگرشان ارائه می دهند. آیا این یک باربی یا تدی بیر است! با عروسک ها ، نمایشنامه شخصی تر و سرگرم کننده تر می شود ، با قرار گیری دست در آنها ، اندام و سر آنها را جابجا می کند.

والدین همچنین می توانند داستان های پری و داستان های دیگر را برای فرزندان خود بخوانند یا تعریف کنند و از آنها بخواهند که این داستان ها را با استفاده از عروسک ها بازآفرینی کنند و والدین می توانند از تماشای نسخه های داستان بچه های خود لذت ببرند. 

2-رشد عاطفی

بعضی اوقات بچه ها خجالتی می شوند و عقب نشینی می کنند، غالبا والدین برای مشارکت آنها بسیار تلاش می کنند. در چنین مواردی شما میتوانید از عروسک های نمایشی استفاده کنید عروسک به "دوست" تبدیل می شود که بچه ها می توانند بدون ناراحتی احساسات خود را ابراز کنند.

از طریق بازی عروسکی صحبت های گفته شده و ناگفته ها را بشنوید!

3-مهارت های حرکتی را بهبود می بخشد

هنگام استفاده از انگشت ها برای جابجایی عروسک ها ، کودک شما مهارت های حرکتی خود را بهبود می بخشد (اقدامات کوچک مانند برداشت و نگه داشتن اشیاء). به این ترتیب او می تواند یاد بگیرد که انگشت خود را برای انجام کارهای مختلف حرکت دهد. چه راهی خوبی برای هماهنگی هماهنگی مغز و دست!

 

4- آداب و معاشرت را بیاموزید.

والدین مشکلات آموزش رفتارهای خوب به فرزندان را می دانند و گاهی اوقات گوش دادن به چهره های مقتدر والدین ، مراقبین یا معلمان ، دشوار است. استفاده از عروسک ها می تواند راهی آسان تر برای برقراری ارتباط و ارسال پیام های ارزشمند به کودکان باشد ، زیرا این ارتباطات به صورت سرگرم کننده و غیرمعمول انجام می شود، نه از موضع سنتی یا سختگیرانه.

5- اعتماد به نفس در صحبت کردن و خواندن را تقویت می کند.

کودکان ممکن است در مقابل همسالان یا والدین خود از خواندن یا صحبت کردن با صدای بلند خجالت بکشند. وقتی آنها با عروسک های خود داستان می سرایند، مهارتهای زبانی آنها نیز بهبود می یابد. آنها یاد می گیرند جملات بسازند و کلماتی پیدا کنند تا عناصر را در داستان گویی خود توصیف کنند. وقتی این اتفاق بیفتد ، آنها مایل به انجام چنین کاری در مقابل "دوستان" خود هستند.

علاوه بر این ، تحقیقات نشان داده است که بچه ها وقتی در پشت یک عروسکی هستند ، بازدارندگی کمتری را نشان می دهند. آنها هنگام بازی با عروسک ها ، امکانات بیشتری را احساس می کنند.

6-مشارکت گروهی را افزایش می دهد.

در یک گروه ، خواه در میان خواهر و برادر یا کلاس درس ، از عروسک های انگشتی می توان برای افزایش سطح مشارکت کودکان و اضافه کردن یک سرگرمی استفاده کرد. وقتی به بچه ها یک اسباب بازی جدید معرفی می شود هیجان زده می شوند و معلمان می توانند با استفاده از عروسک ها به آنها اجازه دهند داستان ایجاد کنند یا احساسات خود را درباره یک موضوع خاص ابراز کنند.

آنها حتی ممکن است یک داستان پری را طبق تصورات خود تغییر دهند. چرا سفید برفی باید از ملکه شیطانی فرار کند؟ چرا او نمی تواند بجنگد تا او را شکست دهد!

اگر عروسک نمایشی دارید که چه عالی، ولی اگر ندارید همین امروز یک لباس نمایشی کودک و عروسک نمایشی را از یوداتویز تهیه کنید و به فرزند خود معرفی کنید و شکوفه تخیل او را به عنوان داستان نویس تبدیل کنید و یا افزایش اعتماد به نفس او را در محیط های اجتماعی مشاهده کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد