آیا می دانید مزایای شن بازی برای کودکان چیست؟ ما در این مطلب به فواید شن بازی برای کودکان و معرفی چند بازی با شن می پردازیم.

شن بازی

مزایای بازی با شن و ماسه برای کودکان

آیا می دانستید که در روز 11 آگوست شن بازی می کنند؟ چه زمانی بهتر از این برای کشف شن و ماسه!

شن و ماسه یک ابزار عالی است که ساعت ها کودکان را سرگرم می کند و موجبات یادگیری کودکان را فراهم می آورد.

شما نیازی به رفتن به ساحل برای کشف شن و ماسه ندارید، می توانید از استخرشن بازی در خانه خود استفاده کنید، یا به پارک های بازی بروید یا فقط از شن و ماسه بهداشتی استفاده کنید که می تواند در داخل یا خارج از منزل استفاده شود.برای افزایش یادگیری می توانید از انواع قرقره ها، لوله های مقوایی، بطری های پلاستیکی، قوطی ها، فنجان ها، قاشق ها، در های بطری، قابمه های کوچک و چنگال استفاده کنید که بسیار سرگرم کننده است.

کودکان از طریق بازی یاد می گیرند، و شن و ماسه متفاوت از این قضیه نیست.

در حالی که با شن و ماسه بازی می کنید، کودکان آزادی را برای کشف، ایجاد و سوالات حس می کنند. در اینجا برخی از مزایایی که کودکان از بازی با شن و ماسه بدست می آورند می پردازیم:

توسعه مهارت های حرکتی خوب

تقویت و هماهنگی چشم و دست:
کودک برای شکل دادن به شن از عضلات دست استفاده می کند و به دنبال آن چشم را به همکاری با دست وا می دارد و از قوه تخیل و تصور خویش برای خلق و ابداع آن کمک گرفته و چیزی را می آفریند.

رشد و کنترل اعصاب و عضلات
بیشتر کارهایی که با شن انجام می گیرد با به کارگیری انگشت و دست می باشد. فشار دادن، ضربه زدن، جدا کردن، غلطاندن، قطعهه قطعه کردن، به همدیگر متصل کردن و … به رشد عضلات کمک می کند

ارتقاء خلاقیت و پرورش قدرت تجسم فضایی و هندسی
کار با شن زمینه پرورش ادراک فضایی و هندسی کودک را افزایش می دهد چون کودک می تواند صورت های فضایی و هندسی را به صورت عینی خلق کرده و مشاهده کند؛ مثلاً ساخت یک جعبه، چمدان، آدم، مربع، مستطیل، دایره و … و با مفاهیمی مانند نرمی، سفتی، زبری، سختی، سبکی، سنگینی، طول، سطح و حجم آشنا گردد.

پرورش حس لامسه:
توسعه حس لمس از طریق احساس و دستکاری اشیاء مفاهیمی مانند سفت، سخت، نرم، زبر، مرطوب، خشک و … را برای کودک معنی دار می کند.

اجتماعی شدن:
کودکان شن و ماسه را دوست دارند، بنابراین زمینه مناسبی را ایجاد می کند که کودکان را تشویق کند تا باهم ارتباط برقرار کنند، با هم کار کنند، به اشتراک بگذارند، خلاق باشند و دیگر فرزندان خلاق را مشاهده کنند.

توسعه زبان:
بازی با شن و ماسه یک فعالیت اجتماعی است که نیاز به صحبت و گوش دادن دارد، که به توسعه واژگان کمک می کند کودک می تواند فکر کند، تصمیم بگیرد و با کمک قوه تخیل و تصورش چیزی بیافریند و در پایان احساس رضایت کند و درباره ساخته هایش صحبت کند.

ابزاری برای تشخیص، درمان و غلبه بر چالش ها:

تجربیات درمانگران نشان داده است که کودکان عصبی و زودرنج را می توان از طریق شن بازی، شن بازی و آب بازی درمان کرد.
کودکان از طریق بازی و ساختن یک غول،، گرگ، سگ، مار و … آن را مورد حمله قرار دادن و خراب کردن می توانند از ترس ها، وهمیات، احساسات و پندارهای واهی رهایی یابند.

برای آغاز شن بازی و بهرهمند شدن فرزند شما از فواید بازی با شن شما به استخر شن بازی و شن بهداشتی کودک نیاز دارید، یوداتویز با مدلهای متنوع و قیمت ارزان در خدمت شماست.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد