انتخاب لباس کودکان توسط خودشان

اجازه دادن به کودک برای انتخاب لباس های شخصی چه فایده ای دارد؟

اگر کودک شما ناگهان به انتخاب لباس های خود بیشتر توجه کرد ، به شما تبریک می گوییم. این نشانه ای است که کودک شما در حال بزرگ شدن است. مهم نیست که می خواهید شلوار جین و شلوار دخترانه زیبا برای شاهزاده خانم خود بخرید یا شلوارک پسرانه به صورت آنلاین برای قهرمان خود ، کودک شما همچنان به خرید چند لباس براق و درخشان یا دامن فانتزی یا لباس مردعنکبوتی و... علاقه نشان می دهد. در مورد دیدگاه والدین در مورد اجازه دادن به فرزندانشان برای پوشیدن لباس خود بحث های زیادی وجود دارد. و مطالعات اخیر نشان داده است که بیشتر والدینی که به فرزندان خود اجازه داده اند لباسهای خود را انتخاب کنند ، از این تصمیم پشیمان نیستند. در اینجا سه مزیت اصلی وجود دارد که چرا والدین باید فرزندان خود را به انتخاب لباس شخصی تشویق کنند.

فواید انتخاب لباس توسط کودک

احساس مسئولیت

اجازه دادن به دختر کوچک خود برای پوشیدن لباسهای مورد علاقه خود به جای تی شرت های دخترانه یا پسر کوچک برای پوشیدن شلوارک کوتاه مورد علاقه خود ، روش خوبی برای آموزش نحوه استقلال به آنها و پذیرفتن نتایج تصمیماتشان است. بچه ها دوست ندارند کاری را انجام دهند که کسی آن را درک نکند.

بچه ها باید از تجربیات شخصی خود بیشتر بیاموزند زیرا شما قادر نخواهید بود برای همیشه لباس آنها را تنشان کنید و کارهایشان را انجام دهید.

 3 مزیت انتخاب لباس توسط کودک

به آنها اجازه دهید خودشان را نشان دهند.

کودکان از سنین پایین سعی می کنند بفهمند چه کسانی هستند. اکثر والدین برای بچه های خود لباسی متناسب با شخصیت آنها انتخاب می کنند ، اما این می تواند دلیلی بر این شود که کودکان نسبت به اینکه خود واقعی شان نیستند احساس ناراحتی کنند و نتوانند آنطور که می خواهند خود را ابراز کنند. بنابراین ، به عنوان والدین سعی کنید شخصیت کودک خود را درک کنید. این را بفهمید که گاهی اوقات لازم است کودک طرز تفکر خود را بیان کند. به این ترتیب عزت نفس پیدا می کنند و در آینده نسبت به خود اطمینان بیشتری خواهند داشت.

 استقلال کودک در انتخاب لباس هایش

بفهمید چه موقع خط و مشی را ترسیم کنید

اجازه دادن به بچه که لباس خودشان را بپوشند خوب است. با این حال ، بعضی اوقات مجبور به مداخله می شوید زیرا مطمئناً دوست ندارید فرزندتان شبیه دلقک شود. آنچه شما باید انجام دهید این است که به فرزندان خود هم آزادی بدهید و هم در مورد هنجارهای جامعه درس بدهید. اگر می خواهید مسئول تصمیم گیری های آنها باشند ، آنها باید قوانین خاصی را یاد بگیرند و درک کنند.

 

این فواید برخی از مواردی است که اگر اجازه دهید (تا حدودی) فرزندانتان آنچه را که می خواهند بپوشند، از آنها بهره مند خواهید شد. بنابراین ، چرا آنها را در فرآیند خرید وارد نکنیم؟

هنگام گشتن در فروشگاه های آنلاین و جستجوی آنلاین پیراهن های دخترانه یا شلوار های پسرانه ، نظر فرزندان خود در مورد برخی از لباس ها بپرسید. اگر به عنوان مثال ، از میان تمام شلوارک های پسرانه آنلاین ، کودک شما مدل هایی را انتخاب می کند که با بقیه لباس ها مطابقت نداشته باشد ، به او بگویید که چرا لازم است مدل دیگری را انتخاب کند بدون اینکه برای او احساس بدی ایجاد کنید. می توانید به او بگویید که این الگو با تی شرت انتخابی مطابقت ندارد و ست نمی شود. فرزند شما حتما توصیه شما رو می شنود و می پذیرد.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد