تاتامی و یا کفپوش از لوازم و اسباب ضروری کودک میباشد که در عین حفظ و ارتقا ایمنی مزایای بسیار مفیدی برای کودک دارد

ویژگی های بازی با تاتامی فومی و یا کفپوش فومی

تاتامی,کفپوش فومی کودک احتمالاً متنوع ترین و کاربردی ترین محصول کودک در بازار است. نه تنها از تنوع مختلف برخوردار است بلکه مزایای بسیار مهمی در مورد رشد مناسب کودک نیز به همراه دارد.

وقتی صاحب فرزند می شوید ، با مطالعه کتاب ها و کتابچه های راهنما, از راه و روش بزرگ کردن مطلع می شوید ، اما آنچه مشخص است این است که یک روش اصولی و تعریف شده برای فرزند پروری وجود ندارد که برای همه مفید باشد. با این حال آنچه که مفید است ، تکیه بر مجموعه ای از لوازم بازی کودک با حفظ ایمنی میباشد.

کفپوش فومی یا تاتامی کودک پوششی نرم است که از بدو تولد وجود آن برای حفط ایمنی کودک مناسب است. والدین و تمامی کسانی که با کودک سر و کار دارند آن را جزء ملزومات کودک میدانند.

اگر به دنبال یک تاتامی و کفپوش کودک مناسب هستید ، شما خوش شانسید..! چرا؟ زیرا متناسب با سلیقه شما مدل های مختلفی وجود دارد. تاتمی ها در طرح های : الفبای فارسی , الفبای انگلیسی , طرح حیوانات ، رنگ بندی و ضخامت های مختلف موجود میباشد.

صحبت از مواد ، در حالی که طیف گسترده ای از انواع کفپوش و تاتامی وجود دارد کار مشکلی است، شما باید در خرید تاتامی های به این نکات توجه داشته باشید : سازگار با محیط زیست باشد، فاقد BPA ، فتالات ، PVC و از همه مهمتر عاری از سموم باشد. 

شما به عنوان والدین دوست دارید کودک خود را در حین بازی کردن در محیطی ایمن ببینید و چه چیز بهتر از تاتامی، زیرا استفاده از آن بسیار آسان است ، تمیز ، قابل حمل است (می توانید به راحتی آن را جمع کنید و در تعطیلات با خود ببرید) و همچنین می توانید در محیط آزاد آن را پهن کنید. بنابراین نیازی نیست که نگران فعالیت و سرگرمی خارج از خانه باشید. برای کودکان نو پا مناسب است و به راحتی می توان گفت که تا بزرگسالی همراهشان است.

همانطور که گفته شد ، این محصولات برای نوزادان تازه متولد شده مناسب هستند ، اما در مراحل اولیه نوزادان فقط می توانند روی نزدیکترین اسباب بازی ها تمرکز کنند. در این مرحله تشک بازی با توسعه درک بصری به علاوه تقویت پنجه به رسیدن تناسب عضلانی کمک می کند. 

با بزرگ شدن و رشد بینایی آنها ، رنگ ها روشن تر می شوند و تمرکز آنها واضح تر می شود ، بازی با همه اسباب بازی ها ، نه فقط نزدیکترین ها ، آسان می شود. به غیر از درگیر کردن عضلات صورت و گردن ، آنها به تکیه بر پاها و بازوها ، خزیدن و راه رفتن نیز می روند.

بنابراین ، یک تشک کودک ، نوزادان را مجبور می کند تا از دست و پا استفاده کنند تا تاتامی را کشف کنند و اسباب بازی هایی را پیدا کنند که این امر به رشد جسمی آنها کمک می کند. البته مزایای دیگری نیز وجود دارد که از آنها بسیار استقبال می کنید.

توسعه شناختی

تشک بازی کودک یا تاتامی کودک یا کفپوش فومی به نوزادان این امکان را می دهد که اصول علت و معلول را بیاموزند. تشک,علت تحریک "واکنش های دایره ای اولیه" است ، به این معنی که نوزادان را تشویق می کند تا عملی را که به طور اتفاقی انجام داده اند تکرار کنند (به عنوان مثال ضربه زدن به یک اسباب بازی به اشتباه).

با بزرگ شدن نوزادان ، آنها یک اسباب بازی را عمداً خراب میکنند ، می گیرند یا می زنند (واکنش های دایره ای ثانویه) و آنها را تکرار می کنند ، زیرا آنها را سرگرم کننده می بینند. به عبارت ساده تر ، تشك یا تاتامی بچه ها را مجبور می كند تا با اسباب بازی های آویزان در تعامل باشند و به آنها بیاموزند كه چگونه بازی كنند در حالی كه به توسعه استدلال و آگاهی فضایی خود كمك می كنند.

توسعه تصویری

بازی رو کفپوش و تاتامی برای کودکان نوپا از مهارتهای اداری بصری کودک پشتیبانی می کند. این امر به این دلیل است که نوزادان اشیاء را با رنگهای بسیار متناقض ترجیح می دهند و طراحی مات بازی معمولاً تضاد رنگ ها و بافت های روشن است (به عنوان مثال پارچه های نرم ، پلاستیک صاف) ، بیشتر هنگامی که شما آن را با انواع مختلف اسباب بازی های رنگارنگ و لوازم جانبی ترکیب می کنید ، از جغجغه گرفته تا نوجوانان

توسعه مهارت های حسی-حرکتی

پد بازی کودک یا تاتامی کودک یا کفپوش کودک، کودک را به خزیدن و استفاده از پاها ، دست ها و بازوهای خود برای ساختن عضلات و قدرت هسته ای تحریک می کند. همچنین از مهارت های حرکتی حسی-حرکتی (به عنوان مثال خزیدن ، چرخیدن و راه رفتن) ، مهارت و تبهر ، هماهنگی دست و چشم ، گفتار ، حسی و حتی تغذیه پشتیبانی می کند (قوی تر گردن فک برای صحبت کردن و غذا خوردن).

استقلال

احتمالاً قبلاً این را شنیده اید: بچه را زیاد بغل نکنید چون بغلی میشه!.اما حقیقت این است که ، آغوش والدین برای رشد مناسب ، از نظر جسمی ، روحی و عاطفی لازم و مفید است،دانستن اینکه این امر می تواند آنها را فوراً آرام کند و هیچ محدودیتی برای این وجود ندارد که نوزاد یا فرزند خود را در چه مدت یا مدت طولانی نگه دارید.

با این بیان ، می دانید زمان آن است که استقلال را با کمک یک تاتامی در کودک خود به وجود آورید ، زیرا همه اسباب بازی ها ، رنگ ها و بافت هایی که در آن وجود دارد باعث علاقه کودک شما می شود بدون اینکه نیازی به ایجاد انگیزه داشته باشید.

طولی نکشید که زمان صرف شده در آغوش شما بر خلاف افزایش زمان بازی و فعالیت ، برای رشد یک فرد با اعتماد به نفس کاهش می یابد. نیازی به ذکر نیست که شما دوست دارید مدتی استراحت کنید تا کارهای خود را در اطراف خانه انجام دهید و کارهای کوچک خود را در حالی که کودک کوچک خود را مشغول نگه دارید انجام دهید.

 

هرچند که یک کلمه احتیاط است ، هرگز کودک را برای مدت طولانی بدون مراقب نگذارید!

ارتباط و تعامل

از جنبه های ارتباطی نیز نباید غافل شد زیرا هر اسباب بازی روی تاتامی ، الگو، رنگ ، شکل، جذاب تری دارند و کودک را قبل از شروع بازی مجذوب خود میکند گویی کودک بازی را قبل از شروع آغاز کرده است.

علاوه بر این ، این مربوط به تحریک کنجکاوی است که همه ما از زمان نوزادی داریم و زمینه را برای مهارت های حل مسئله فراهم می کند که برای تفکر انتقادی بعد از زندگی بسیار مهم است.

خودآگاهی

هنگامی که نوزادان به ماه سوم می رسند ، این همان موقع است که آنها متوجه می شوند خودشان نباشند و این جایی است که آینه های ایمن کودک می توانند در ارتقاء خودآمدی مهم باشند. از ماه پنجم به بعد می توانید انتظار داشته باشید وقتی کودک شما به آینه خود نگاه می کند ، چهره های سرگرم کننده را ببینید و با خنده مسری رفتار کنید ، به اندازه کافی برای روشن کردن هر روز ، حتی آنهایی که واقعاً بد هستند.

 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد