با انتخاب پرده رنگ تیره اتاق کودک را تاریک نگه دارید

یکی از رایج ترین افسانه هایی که در خصوص برهم خوردن خواب کودک رواج دارد این است که کودک شما باید روز ها در یک اتاق روشن بخوابد تا بداند که الان شب نیست. ولی در حقیقت ، نوزادان تاریکی را بسیار آرامش بخش می دانند ، بنابراین راحت تر می توان کودک را در اتاق تاریک خواباند (و اینطوری مدت یشتری را می خوابد).

به محض اینکه نوزادان دو ماهگی را بگذرانند ، تاریکی باعث آزاد شدن ملاتونین می شود - هورمونی اساسی برای تنظیم چرخه های خواب و بیداری. با تنظیم سیستم شبانه روزی آنها می توانید خواب شبانه کودک و خواب شبانه خود را از هم جدا کنید - هر روز صبح آنها را از یک ساعت بیدار کنید و شب را به طور منظم بخوابید. با این کار تعداد دفعاتی که شما برای شیردهی یا شیر دادن به کودک خود باید در شب بیدار شوید بسیار کاهش می یابد. 

هنگامی که کودک شما اجتماعی تر می شود ( این اتفاق تقریباً 6 هفته پس از تولد اتفاق می افتد ، هنگامی که شروع به لبخند زدن به شما می کنند) ممکن است خوابیدن در یک اتاق روشن برای آنها دشوار باشد. نکات جالب توجه زیادی وجود دارد که باید مشاهده کنید. 

تاریک کردن اتاق نوزاد با پرده تیره یا قرار دادن زیر پرده ای تیره و ضخیم می تواند برای خواب روزانه بسیار مفید باشد - به علاوه ، این کار کودک را از صبح زود بیدار شدن نیز باز می دارد.

هنگام خرید پرده برای اتاق نوزاد ، مهمترین مسئله بررسی کیفیت مواد ساخته شده از آنها و سهولت نصب آن است. مهم است که این ماده از محافظت کامل در برابر نور برخوردار باشد. برخی از مدل ها دارای نوار پرده و پانچ هایی هستند که برای استفاده راحت و سریع از پرده ها نیاز دارید. اینها گزینه های خوبی هستند که نیازی به خیاط و... ندارید.

دمای اتاق نوزاد را کنترل کنید

پرده اتاق کودک رنگ تیره به تنظیم درجه حرارت در اتاق کودک کمک می کند. این پرده تیره رنگ می تواند در زمستان نفوذ سرما را متوقف کند و در تابستان جلوی آفتاب و گرما را بگیرد. توجه داشته باشید که نوزادان خیلی سریعتر از بزرگسالان می توانند گرمای بدن خود را از دست بدهند و خوابیدن زیر پتوهای سنگین برای آنها اصلا ایمن نیست. گرمای بیش از حد نیز هنگام خواب کودک نگران کننده است. دمای مناسب اتاق برای نوزادان از 16 تا 20 (درجه سانتیگراد) است که حفظ آن در ماه های گرم تابستان که نور خورشید ساعت ها از طریق پنجره های شما به داخل می آید بسیار دشوار است. علاوه بر این ، جنس لباس های نوزاد می توانند تفاوت زیادی در مورد راحتی و ثبات دمای بدن آنها ایجاد کنند. 

ورود صداهای خارجی را کنترل کنید

اگرچه کودکان می توانند با مقداری سر و صدا بخوابند ، اما بهتر است که سطح سر و صدا ثابت باشد. یک صدای بلند ناگهانی می تواند به راحتی نوزاد کوچک شما را بیدار کند. و ممکن است كودكتان را تمام شب بيدار نگه دارد ، اگر می توانید از پنجره دوجداره، و عایق های صوتی و پرده ضخیم برای اتاق کودک خود استفاده کنید، اگرچه هنوز می توانید صدای اتومبیل هایی را که از آنجا رد می شوند بشنوید، اما این صدا بسیار کاهش می یابد و مطمئناً کودک شما خواب بهتری خواهد داشت.

پرده اتاق کودک مشکی

حریم خصوصی

حریم خصوصی یک مزیت شگفت انگیز است که از داشتن پرده های تیره برای اتاق کودک حاصل می شود. این نه تنها برای اتاق کودک شما مناسب است ، بلکه می توانید آنها را در هر اتاق خانه خود نصب کنید. آنها مانع ورود نور به اتاق شما می شوند ، و همچنین جلوی دیدن چراغ ها و هر چیز دیگری را که در خارج از خانه شما جریان دارد ، را می گیرد.

مبلمان را از بور و کمرنگ شدن محافظت کنید

در آخر ، پرده های مخصوص اتاق کودک مبلمان کودک شما را از کمرنگ شدن نجات می دهد زیرا آنها مانع از تابش نور خورشید به روی وسایل می شوند.

شما برای انتخاب همه لوازم نوزاد خیلی وقت ، انرژی و هزینه صرف کرده اید و می خواهید مبلمان اتاق کودک شما عمر طولانی داشته باشد. مطمئن باشید که پرده اتاق کودک به طور چشمگیری در این قضیه به شما کمک می کند. 

همانطور که می دانید ، بدن و ذهن کودک شما همواره در حال رشد و تکامل است ، بنابراین پرده های تیره اتاق کودک شما، به شما کمک می کند تا کودک شما زودتر بخوابد و مدت بیشتری بخوابد.

با این تفاسیر ، آیا چیزی در این مورد وجود داره که دوست نداشته باشید؟

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد